လူတိုင္းဟာ
အမွားနဲ႔ မကင္းႏိုင္ဘူးေလ…တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွားတာ ခြင္႕လႊတ္ေပးလို႔ ရေပမယ္႔ အၾကိမ္ၾကိမ္
အခါခါ မွားရင္ေတာ႔ ဒါဟာ ပညာဥာဏ္နည္းပါးလို႔ပဲျဖစ္မယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြ
သူ႔ကြ်န္ျဖစ္ခဲ႔ရတာ သီေပါဘုရင္နဲ႔ စုဖုရားလတ္တို႔ ပညာနည္းလို႔ ျဖစ္ခဲ႔ရတာ။ ပညာရွိတဲ႔
ကင္းဝန္မင္းၾကီး ဦးေကာင္းလို နန္းရင္းဝန္ၾကီးက အဂၤလိပ္လို အဖက္ဖက္က သာတဲ႔လူေတြနဲ႔
ဒီအခ်ိန္မွာ စစ္ေရးမယွဥ္သင္႔ေသးပါဘူးလို႔ ေျပာခဲ႔တာပဲ။ ဦးေကာင္းက ပညာတင္မကဘူး၊ ဗဟုသုတပါရွိတဲ႔လူ။
အေနာက္ဥေရာပအထိ သူေရာက္ဖူးေတာ႔ သူေတြ႔ျမင္ခဲ႔ရတဲ႔ အေနအထားအရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာေတြ
အဂၤလိပ္ကို ဓါး၊လွံ၊ေလး ျမွားေလာက္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မယွဥ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာသိလို႔ တားခဲ႔ေပမယ္႔
ဦးေကာင္းကို ေၾကာက္တတ္ရင္ ေက်ာက္ျပင္နဲ႔ထမိန္ေပးမယ္ ဆိုျပီး စုဖုရားလတ္က ေျပာခဲ႔တာကိုး။
ဒါဟာ
ဘာကိုျပသလဲဆိုေတာ႔ ပညာရွိျခင္းနဲ႔မရွိျခင္းကို ျပလိုက္တာပဲ။ ပညာဥာဏ္နည္းလို႔ အမွားတစ္ခုက်ဴးလြန္
မိလိုက္တာဟာ ကာယကံရွင္တစ္ေယာက္ကိုပဲ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိတယ္ဆိုရင္ မေျပာပေလာက္ေပမယ္႔
မိသားစု အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ အက်ိဳးသက္ေရာက္ျပီး ထိခိုက္နစ္နာခဲ႔မယ္ဆိုရင္
ဒါဟာ အမွားၾကီးတစ္ခုျဖစ္သြားတာပဲ။ အခုလည္း သီေပါနဲ႔စုဖုရားလတ္တို႔ရဲ ႔အမွားက တစ္မ်ိဳးသားလံုးအေပၚမွာ
အက်ိဳးသက္ေရာက္ခဲ႔ေလေတာ႔ ဒါဟာ ဘယ္လိုမွ ျပန္ျပင္လို႔မရေတာ႔တဲ႔ မဟာအမွား၊ သမိုင္းေၾကာင္းမေကာင္းခဲ႔တဲ႔
အမွားပဲ။
ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ႔
အဲ႔ဒီလုိပဲ သမိုင္းေၾကာင္းမေကာင္းေအာင္ မဟာအမွားၾကီးတစ္ခုကို က်ဴးလြန္ခဲ႔တဲ႔သူက ဂဠဳန္ဦးေစာ။
သူ႔ကို ပညာမရွိဘူးလို႔ေျပာရေအာင္ကလည္း သူဟာ နန္းရင္းဝန္အျဖစ္ေတာင္ လုပ္ခဲ႔ဖူးတဲ႔သူပါ။
သူ႔က်ေတာ႔ ပညာဥာဏ္နည္းတယ္လို႔မဆိုသာေသာ္လည္း ခ်င္႔ခ်ိန္တတ္တဲ႔အသိဥာဏ္မရွိဘူးလို႔ပဲ
ေျပာပါရေစေတာ႔။ သူ႔ရဲ ႔လုပ္ၾကံမႈဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ အာဇာနည္ ၉ဦးထဲကို သတ္ခဲ႔တာမဟုတ္ဘူး။
ျမန္မာတစ္မ်ိဳးသားလံုးကို သတ္လိုက္ သလိုပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ဂဠဳန္ဦးေစာဟာ သူ႔သမီးေမသန္းေစာဆီ
ေထာင္ထဲကေနစာတစ္ေစာင္ေပးခဲ႔တယ္။ အေဖတို႔အမ်ိဳးက နဲနဲထိ မခံတတ္တဲ႔အမ်ိဳး။ ကိုယ္႔ကိုထိရင္
ျပန္ျပီးလုပ္ရမွ ေက်နပ္တဲ႔အမ်ိဳး။ ဂလဲ႔စားေခ်ရမွ စားဝင္အိပ္ေပ်ာ္တဲ႔အမ်ိဳး။ ဒါေၾကာင္႔
အေဖ႔ရဲ ႔ လုပ္ရပ္ကို ဘယ္ေတာ႔မွ ေနာင္တမရဘူးတဲ႔။ ေနာင္တရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ ဂဠဳန္ဦးေစာေရာ
သူ႔မ်ိဳးဆက္ေတြေရာ အားလံုးဟာ ဒီကေန႔အထိ သူမ်ားတံေတြးခြက္မွာ ပလပ္ေမ်ာေနၾကရဆဲ၊ သမိုင္းတရားခံမ်ားအျဖစ္
ဆက္လက္ရွိေနဆဲပါပဲ။
လူေတြဟာ
ကိုယ္႔သမိုင္းကိုယ္ေရးၾကရတာပါ။ ကိုယ္႔ရာဇဝင္ ကိုယ္ျပင္ၾကရတာပါ။ သမိုင္းေၾကာင္း မေကာင္းခဲ႔ၾကရျခင္းရဲ
႔ အဓိကအေျခခံအခ်က္ကေတာ႔ အသိနဲ႔ပညာ မရွိၾကလို႔ပါပဲ။ ပညာရွိသူေတြဟာ ကိုယ္႔သမိုင္းေၾကာင္းကို
ေကာင္းေအာင္ေရးထားႏိုင္ခဲ႔ၾကပါတယ္။ ျမန္မာ႔လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္ကို စေတးေပးခဲ႔တဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ
ရာဇဝင္မွာ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး၊ လြတ္လပ္ေရးဗိသုကာၾကီး၊ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးအျဖစ္နဲ႔
ကမၺည္းထိုးခံခဲ႔ရပါျပီ။
ထို႔အတူပဲ
ပန္းတေနာ္သား ေက်ာင္းဆရာဦးသန္႔ဟာလည္း သူ႔ရဲ ႔ပညာဥာဏ္ၾကီးမႈ၊ အရည္အခ်င္းေကာင္းေတြေၾကာင္႔
ကမၻာ႔ကုလသမဂၢအဖြဲ ႔ၾကီးရဲ ႔အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္အျဖစ္ သူ႔သမိုင္းကို သူေရးသြားႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
အာရွရဲ ႔ပထမဆံုး အတြင္းေရးမႈးခ်ဳပ္အျဖစ္ ျမန္မာ႔ရာဇဝင္တြင္မက ကမၻာ႔ရာဇဝင္မွာပါ ကမၺည္းတင္ထားႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။
ဒါေတြကိုၾကည္႔ျခင္းအားျဖင္႔ ပညာဟာ ဘယ္ေလာက္ အေရးပါတယ္၊ အသံုးက်တယ္၊ တန္ဖိုးၾကီးတယ္ဆိုတာ
သိႏိုင္ပါတယ္။
ေနာင္တ
တရား (၁၀) ပါးမွာ နံပါတ္တစ္အခ်က္က ငယ္ရြယ္စဥ္ ပညာမသင္မိခဲ႔ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘမ်ားခ်ိဳ ႔တဲ႔ လြန္း၍ပညာေကာင္းစြာ မသင္ခဲ႔ရသူမ်ားကိုေတာ႔ အျပစ္မဆိုသာေပမယ္႔ ပညာရယူရန္ အခြင္႔အလမ္းရွိပါရဲ
႔နဲ႔ ပညာ မသင္ယူခဲ႔ၾကသူမ်ားအတြက္ ေနာင္တနဲ႔ သင္ခန္းစာကေတာ႔ သက္ဆံုးတိုင္ပါပဲ။
ယေန႔ေခတ္ဟာ
ပညာအေျခခံတဲ႔ေခတ္ကို ေရာက္ရွိလာပါျပီ။ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ပညာနဲ႔ပဲ ႏႈိင္းယွဥ္ ျပိဳင္ဆိုင္ၾကေတာ႔မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာတတ္ထားသူနဲ႔ ပညာမတတ္ထားသူတို႔ရဲ ႔ ကြာဟခ်က္ဟာ မၾကာခင္မွာ ဆီနဲ႔ေရ ျဖစ္လာေတာ႔မွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ ႏိုဗယ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က
သူ႔ရဲ ႔မိန္႔ခြန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူငယ္ေတြကို စာဖတ္ၾကဖို႔ ပညာသင္ယူၾကဖို႔ အျမဲလိုလို
တိုက္တြန္းေနခဲ႔ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ျပီးခဲ႔တဲ႔
တစ္ပတ္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ အင္းစိန္ျမိဳ ႔နယ္ NLD ရံုးဖြင္႔ပြဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တက္ေရာက္ျပီး
မိန္႔ခြန္းေျပာပါတယ္။ လူငယ္ေတြ စာဖတ္ၾကဖို႔နဲ႔ အေျခခံပညာတတ္ေအာင္ သင္ၾကဖို႔ အဓိကထား
တိုက္တြန္းသြားတာ နားေထာင္ခဲ႔ရပါတယ္။ အေျခခံပညာဆိုတဲ႔ေနရာမွာ သူငယ္တန္း ပထမတန္း ဒုတိယတန္းေတြလို
အေျခခံပညာ ေက်ာင္းစာေတြထက္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ အသိပညာကို ရေအာင္ရွာၾကဖို႔ ေျပာသြားပါတယ္။
ျပီးေတာ႔ လူငယ္ေတြရဲ ႔အားဟာ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္မွာ အေရးၾကီးပါတယ္ဆိုုျပီးလည္း ေျပာသြားတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ လူငယ္ေတြ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ဂိမ္းဆိုင္ အင္တာနက္ဆိုင္ေတြ ထိုင္ျပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းေနမယ္႔အစား
စာမ်ားမ်ားဖတ္ၾကဖို႔၊ စာဖတ္ရင္း အသိပညာေတြရွာၾကဖို႔ အထူးအေလးေပးေျပာဆိုသြားပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔မိန္႔ခြန္းကို နားေထာင္ေနၾကတဲ႔ လူငယ္တစ္စုကို ႏွစ္ထပ္တုိက္ ေပၚတီဂိုတစ္ခုေပၚမွာ
ေတြ႔လိုက္ရပါတယ္။ အဲ႔ဒီလူငယ္တစ္စုက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အေမစု၊ အေမစုနဲ႔ အသံကုန္ဟစ္
အားေပးေနၾကတာ ၾကားေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ၾကီးက ထိုလူငယ္ေတြဆီ လွန္းေျပာလိုက္ပါတယ္။
ဟိုေခါင္မိုးေပၚက
ကေလးေတြ စာဖတ္ၾကလား၊ စာဖတ္ေနာ္၊ စာမဖတ္ပဲနဲ႔ အေမစုလို႔လာမေခၚနဲ႔တဲ႔။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ
ျမန္မာ႔လြတ္လပ္ေရးေခတ္ အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုမမွီလိုက္ၾကပါဘူး။
လြတ္လပ္ေရးရဲ ႔ဖခင္၊ တပ္မေတာ္ရဲ ႔ ဖခင္၊ တစ္မ်ိဳးသားလံုးရဲ ႔ဖခင္ကို အေဖေအာင္ဆန္းလို႔
မေခၚခဲ႔ၾကရပါဘူး။ ယေန႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ ႔သမီး ျမန္မာ႔ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္၊ လူထုေခါင္းေဆာင္၊
ဒီမိုကေရစီသူရဲေကာင္းတို႔ရဲ ႔မိခင္၊ လူထုရဲ ႔မိခင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အေမစုလို႔
အားရပါးရေခၚခြင္႔ရတဲ႔ေခတ္ကို မီခဲ႔ပါျပီ။ အဲ႔ဒီလို အေမစုလို႔ ေခၚခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔
လူငယ္ေတြ စာဖတ္ပါတဲ႔။ မိခင္ရဲ ႔စကား သားသမီးေတြ နားေထာင္ရမွာေပါ႔။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေတြ
အေမစု ေျပာသလို စာဖတ္ၾကရပါမယ္။ စာဖတ္မွ အသိပညာၾကြယ္မယ္။ အသိပညာၾကြယ္ရင္ စဥ္းစားခ်င္႔ခ်ိန္တတ္လာမယ္။
အေကာင္းနဲ႔အဆိုး၊ အက်ိဳးနဲ႔အေၾကာင္းကို သိရွိလာမယ္။ ပညာဥာဏ္သံုးျပီး ကိုယ္႔သမိုင္းကို
ေကာင္းေအာင္ ေရးႏိုင္ၾကဖို႔ လိုပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး
ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အၾကံေပး ေဒါက္တာေနဇင္လတ္ရဲ ႔ ပညာအေျခခံ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတဲ႔စာ တစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ျပီး
ပညာဟာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ဘယ္ေလာက္အေရးပါတယ္ဆိုတာ သိခဲ႔ရပါသည္။
ျမန္မာတို႔
အစဥ္အလာတြင္ ပညာ(၅)ပါးဟူ၍ ရွိခဲ႔သည္။
(၁) ဓမၼညဳတ - အေၾကာင္းကိုသိျခင္း
(၂) အတၱညဳတ - အက်ိဳးကိုသိျခင္း
(၃) မတၱညဳတ - အတိုင္းအရွည္ကိုသိျခင္း
(၄) ကာလညဳတ - အခ်ိန္အခါကိုသိျခင္း
(၅) ပရိသညဳတ - ပရိသတ္သေဘာကိုသိျခင္း
အထက္ပါငါးပါးေသာ
အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျပည္႔စံုပါမွ မွန္ကန္ေသာပညာျဖစ္ရပါသည္။ ထိုငါးပါးနဲ႔ ျပည္႔စံုပါမွလည္း
အမွား-အမွန္ကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အေၾကာင္းကိုသိျခင္းျဖင္႔
အရာထင္ေစပါသည္။ အေၾကာင္းမသိပါက အရာထင္လိမ္႔မည္ မဟုတ္ပါ။ ေဈးကြက္စီးပြားေရးကို က်င္႔သံုးေသာ
ႏိုင္ငံမ်ားစြာရွိေနေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ေသာႏိုင္ငံမ်ားရွိသလို မေအာင္ျမင္ပဲ တြန္႔ဆုတ္ေနေသာ
ႏိုင္ငံမ်ားလည္းရွိပါသည္။ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ ေကာင္းစြာကူးေျပာင္းႏိုင္ေသာ
ႏိုင္ငံမ်ား ရွိသလို ေအာင္ျမင္စြာ မကူးေျပာင္းႏိုင္ပဲ ဒံုးရင္းျပန္ေရာက္သြားေသာ ႏိုင္ငံမ်ားကိုလည္း
သမိုင္းမွာေတြ႔ရပါသည္။ အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာ မသိျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
အက်ိဳးကိုမသိလွ်င္လည္း
ေကာင္းစြာ အရာထင္မည္ မဟုတ္ပါ။ အက်ိဳးတရားကို မည္မွ် ေလးေလးနက္နက္ သိရွိၾကျပီးပါျပီလဲ။
ခပ္တိမ္တိမ္သိၾကသူမ်ားက ပညာကို သေဘာမွ်သာ သင္ယူၾက၍ သေဘာမွ်သာ ျပန္လည္ အသံုးခ်ခဲ႔ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔ တစ္ခ်ိဳ ႔ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ပညာတတ္ဘြဲ ႔ရသူအေရအတြက္ ေပါမ်ားေသာ္လည္း ထင္သေလာက္၊
မွန္းသေလာက္ မတိုးတက္ႏိုင္ၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသည္လည္း အတိတ္ကျဖစ္ရပ္မ်ားေၾကာင္႔
ထိုနည္း၎ အက်ိဳးကိုမသိခဲ႔၍ သမိုင္းသင္ခန္းစာမ်ားလည္း ရခဲ႔ျပီးပါျပီ။
အတိုင္းအရွည္ကို
မသိျခင္းသည္လည္း အေၾကာင္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။ ယေန႔ ေခတ္စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ရလဒ္ မည္ေရြ ႔မည္မွ်
ထြက္ေပၚလာမည္ကို ေကာင္းစြာ မေစ႔ငုမိႏိုင္ျခင္းႏွင္႔ သေဘာသဘာဝတူညီမည္ ျဖစ္သည္။
အခ်ိန္အခါကို
သိျခင္းသည္လည္း ပညာျဖစ္ေစရာ ျဖစ္ေစေၾကာင္း၏ အေၾကာင္းတစ္ပါးျဖစ္သည္။ အခ်ိန္အခါႏွင္႔
Timing ကိုေကာင္းစြာနားလည္သည္႔ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္က ဆိုရွယ္လစ္စီးပြားေရး၊ေစ်းကြက္စီးပြားေရးကို
သူ႔အခ်ိန္အခါနဲ႔သူ မွန္ကန္စြာကူးေျပာင္းေပးႏိုင္ခဲ႔သည္။ ယေန႔ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္၏ ေက်းဇူးေၾကာင္႔
တရုတ္တို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားနဲ႔အတူ အံ႔မခန္းတိုးတက္ခဲ႔ျပီး စူပါပါဝါႏိုင္ငံတစ္ခုအျဖစ္
ေရာက္ရွိလာခဲ႔ျပီ ျဖစ္ပါသည္။
ပရိသတ္ကို
သိျခင္းသည္လည္း ပညာ၏အရည္အခ်င္းတစ္ပါးျဖစ္ပါသည္။ တရုတ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေမာ္စီတံုးက အာဏာရလာျပီးတဲ႔ေနာက္
ယဥ္ေက်းမႈေတာ္လွန္ေရး၊ မဟာခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားစီမံကိန္းတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ရာ ပရိသတ္သေဘာနဲ႔
ကင္းလြတ္ခဲ႔သျဖင္႔ ဆံုးရွံဳးမႈမ်ားစြာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ႔ရသည္။ တရုတ္ျပည္ ဆင္းရဲတြင္းက
ရုန္းမထြက္ႏိုင္ခဲ႔။ တိန္႔ေရွာင္ဖိန္က တရုတ္ျပည္သူတို႔၏ ပရိသတ္သေဘာကို ေကာင္းစြာသိသူဟု
ဆိုရမည္။ ေပါက္ကြဲလုနီးနီး ျဖစ္ေနေသာ တရုတ္ႏိုင္ငံသားတို႔အတြက္ “ေၾကာင္ ျဖဴသည္ မည္းသည္သည္
ပဓာနမဟုတ္၊ ၾကြက္ခုပ္ႏိုင္ရန္သာလိုသည္” ဟူေသာ သေဘာတရားျဖင္႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို
အုတ္ျမစ္ခ် ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ရာ ေအာင္ျမင္မႈမ်ားစြာရရွိခဲ႔ပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္
ယေန႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အင္မတန္မွ သိမ္ေမြ႔ႏူးညံေသာ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးလမ္းကို
ေလွ်ာက္လွမ္းေနပါသည္။ အကူးအေျပာင္းကာလတစ္ပါးျဖစ္ေနပါသည္။ ဦးေဆာင္သူမ်ား၊ ပံ႔ပိုးသူမ်ားအားလံုးသည္
ပညာငါးပါးႏွင္႔ ျပည္႔စံုုျပီး အကူးအေျပာင္းကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ အနာဂတ္ျမန္မာျပည္ၾကီးသည္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ လိုခ်င္ေတာင္႔တေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္သို႔ ဧကန္မုခ် ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲမေသြပင္
ျဖစ္ပါေတာ႔သည္။ ။
စာညႊန္း - ေခါင္းေဆာင္၊ ေခါင္းေဆာင္မႈ၏အဓိပၸာယ္ႏွင္႔
အႏွစ္သာရ (ေနဇင္လတ္)
အပါ
၂၅-၅-၁၂
No comments:
Post a Comment