Tuesday, August 16, 2011

ထိန္းသိမ္းရမည္႔ ျမန္မာ႔မဟာဂီတအေမြ



မဟာဂီတလို႔ေခၚၾကတဲ႔  သီခ်င္းၾကီး သီခ်င္းခံေတြက ေရွးက ဂီတစာဆိုပညာရွင္ၾကီးေတြျဖစ္ၾကတဲ႔ ျမဝတီမင္းၾကီးဦးစ၊ ျပင္စည္မင္းသား၊ လိႈင္ထိပ္ထား၊ အေနာက္နန္းမေတာ္မျမကေလး၊ မင္းၾကီးကေတာ္ခင္ဆံု စသူတို႔ ေရးဖြဲ႔ထားခဲ႔ၾကတဲ႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ ဂီတအေမြ (Classics-ကလပ္ဆစ္)ေတြပါ။ ဒါေတြကို တေလးတစား ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းထားရမွာပါ။
ဒီေခတ္ ဒစၥကိုဂီတ၊ ရပ္ခ္ဂီတေတြက ယူငင္တီးမွဳတ္တာကို တစ္ခ်ိဳ ႔လူငယ္ေတြက “ေခ်ာင္ထိုးထားလို႔ ဖုန္တက္ေနရတဲ႔ ေရွးသီခ်င္းေတြကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္တာပဲ” လို႔ ေျပာခ်င္ေျပာၾကလိမ္႔မယ္။ ဒီပံုစံနဲ႔ ျပန္လည္ဆန္းသစ္တာကိုေတာ႔ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ အေမြပစၥည္းရယ္လို႔ သိသူတိုင္းက ေက်နပ္လက္ခံသေဘာတူမယ္မထင္ပါဘူး။
ဥေရာပမွာ ဗီသိုဘင္တို႔၊ ရွိဳပင္တို႔၊ မိုးဇက္တို႔ ဆိုတဲ႔ ဂီတဝိဇၨာဓိုရ္ၾကီးေတြ ေရးဖြဲ႔ခဲ႔တဲ႔ ဂီတေတြရွိပါသည္။ ဒါကို ေႏွာင္းလူေတြက တကယ္႔တခမ္းတနား မွန္စီေရႊခ်ထားရံုမက တရိုတေသ တီးမွဳတ္သည္။ တရိုတေသ နားေထာင္ၾကပါသည္။ ေပါ႔ပ္ျမဴးဇစ္လို႔ေခၚတဲ႔ ေခတ္ေပၚဂီတက သူ႔လမ္းနဲ႔သူပဲသြား၏။ ကလက္စစ္ လို႔ေခၚတဲ႔ မဟာဂီတကို တို႔လဲ မ တို႕႔သလို ထိလဲ မ ထိခဲ႔ပါ။
သတင္းစာဆရာမၾကီး အေမလူထုေဒၚအမာ ဂ်ာမဏီေရာက္ခဲ႔စဥ္တုန္းက သူ႔ကို ဂ်ာမဏီမိတ္ေဆြေတြက ဂီတပြဲရွိလို႔ လက္မွတ္ဝယ္ထားတယ္ လိုက္ခဲ႔ပါဆိုျပီး အတင္းေခၚေတာ႔ အေမလဲ ဘာလင္ျမိဳ ႔ေပၚက နာမည္ၾကီးျပဇာတ္ရံုၾကီးတစ္ရံုမွာ လိုက္နားေထာင္ခဲ႔ရဖူးသည္။ အေမမာက ဘာေျပာလဲဆိုေတာ႔ က်မတို႔ဆီမွာ ဆိုင္းနားေထာင္ရေအာင္ေဟ႔ ဆိုရင္ ဖိနပ္ဖင္ခုထိုင္ျပီး (ဒါကအရင္ အေမမာတို႔ေခတ္ကပါ။ အခုေတာ႔ ျမိဳ ႔ေပၚမွာဆို ပလပ္စတစ္ထိုင္ခံုေတြနဲ႔ျဖစ္ေနပါျပီ။ နယ္ေတြမွာေတာ႔ ဖိနပ္ဖင္ခုထိုင္တဲ႔ ဓေလ႔ရွိေနပါေသးသည္။) ပါလာတဲ႔ ယပ္ေတာင္ခတ္ရင္း ေဆးလိပ္တစ္တိုနဲ႔ လမ္းေပၚထိုင္နားေထာင္ၾကတာမဟုတ္လား။ သူတို႔ဆီမွာ လမ္းေဘးတင္ ဒီလိုအလကားမရဘူး။ မိတ္ေဆြေတြက လက္မွတ္ကို ၂ရက္ပဲၾကိဳဝယ္မိလို႔ ရံုထဲမွာ ေနရာက အလယ္ေလာက္မွာပဲရတယ္။ ေ႔ရွနားဆီက မရေတာ႔ဘူး။ အထဲဝင္ေတာ႔မယ္ဆိုေတာ႔ အစီအစဥ္စာရြက္တစ္ရြက္ကို ႏွစ္ေဒၚလာေလာက္ေပးျပီး ဝယ္ခဲ႔ရေသးတယ္။ အတီးနားေထာင္ဖို႕ ဝင္လာတဲ႕ ပရိသတ္က လူငယ္လူရြယ္ မိန္းမငယ္ေလးေတြကစျပီး အဘိုးအို အဘြားအိုၾကီးေတြအထိ အရြယ္မိ်ဳးစံုပါတယ္။ နားေထာင္သူ ပရိသတ္မွာ တစ္ဝက္ေလာက္က ဂီတစာအုပ္ထူၾကီးေတြကို ပိုက္လို႔။ ဂီတပညာသင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြလဲ လာနားေထာင္ၾကဟန္တူသည္။ တီးတဲ႔ဝိုင္းက လူ၁၅၀ ထက္မနည္းပါတဲ႔ သီစံုတီးဝိုင္းၾကီး။ အဲ႔ဒီဝိုင္းက မဟာဂီတမွာပါတဲ႔ ဘယ္သူဖြဲ ႔ခဲ႔တဲ႔ ဘာဂီတ အပိုဒ္ဘယ္ေလာက္ကို တီးပါမယ္လို႔ ေၾကျငာတာနဲ႔ တျပိဳင္နက္ ဂီတစာအုပ္ၾကီးေတြပါလာတဲ႔ လူတိုင္းက အဲ႔ဒီစာမ်က္ႏွာကိုေရြးလွန္တယ္။ လွန္ျပီး စူးစူးစိုက္စိုက္နားေထာင္ရင္း၊ စာအုပ္ထဲမွာ ခဲတံတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ လိုက္တို႔ လိုက္ေရး လိုက္မွတ္ၾကေသးတယ္။ လူထုေဒၚအမာက အိပ္မငိုက္ေအာင္ မနည္းသတိထားျပီး နားေထာင္ေနရေပမယ္႔ သူတို႔လူေတြမွာေတာ႔ အင္မတန္ စူးစိုက္မႈမိ်ဳးနဲ႔ ပညာယူတဲ႔လူေတြက ယူေနၾကတယ္။ အငမ္းမရ အာရံုခံတဲ႔ လူေတြကလည္း လံုးေစ႕ပတ္ေစ႔ ပီတိအျပည္႔နဲ႔ မ်က္စိမွိတ္ျပီး အာရံုခံေနၾကတယ္။
အဲ႔ဒီ တီးဝိုင္းအဖြဲ႔ၾကီးရဲ ႔ တီးမႈတ္ျပတဲ႔ ဂီတရဲ ႔ ဖြဲ႔စည္းမႈ ဘယ္ေလာက္ထိ အထက္တန္းက်တယ္ဆိုတာကို နားမလည္ခဲ႔ေပမယ္႔ သူတို႔ခံစားတတ္၊ ခံစားႏိုင္တဲ႔သူေတြ ေလးစားျမတ္ႏိူးပံုက ၾကီးက်ယ္လြန္းလို႔ ကိုယ္ပါ အရိပ္နင္းမိပါ႔ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္ခဲ႔ရတယ္ ဆိုျပီး ဆရာမၾကီး အေမလူထုေဒၚအမာက သူေရးခဲ႔တဲ႔ ျမန္မာ႔မဟာဂီတစာအုပ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဆက္လက္ျပီး ဆရာမၾကီးက က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ကိုယ္႔အမ်ိဳးသားရဲ ႔ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကို ဒီလိုတရိုတေသ မထားရွိပဲ ေႏွာင္းလူေတြက ၾကိဳက္သလိုျပဳျပင္လိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ အားလံုးပ်က္စီးကုန္ပါမယ္လို႔ စိုးရိမ္တၾကီးေျပာခဲ႔ပါေသးတယ္။
ကိုယ္ၾကိဳက္ရာကို လုပ္ပါ။ ကိုယ္႔ နားမွာ ”သာ”တယ္ဆိုရင္ ဘာကိုပဲတီးတီး၊ ေခါက္ေခါက္၊ မႈတ္မႈတ္၊ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ သာယာတယ္ဆိုရင္ ျပီးတာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ ေရွးကတည္းက ရွိခဲ႔ ထားခဲ႔တဲ႔ အမ်ိဳးသားအေမြ အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈၾကီး ေတြကိုေတာ႔ မတို႔ထိသင္႔ပါဘူးလို႔လည္း အၾကံျပဳသြားပါေသးတယ္။
တကယ္ေတာ႔ က်ေနာ္တို႔ ဒီဘက္ေခတ္ ၂၁ရာစုမွာ ဂီတဟာ အသြင္သ႑ာန္တစ္မ်ိဴးေျပာင္းေနခဲ႔ပါျပီ။ လူငယ္ထုၾကားမွာ မဟာဂီတ သီးခ်င္းၾကီး သီခ်င္းခံေတြဟာ ေမွးမွိန္လာခဲ႔ပါျပီ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာ႔ဂီတမွာေရာ မဟာဂီတသီခ်င္းၾကီးေတြ ေနရာရွိပါေသးရဲ ႔လားစဥ္းစားစရာပါ။ ေရွးသီခ်င္းၾကီးေတြကို ျမတ္ျမတ္ႏိူးႏိူး သီဆိုတီးမႈတ္ခဲ႔ၾက၊ ေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းခဲ႕ၾကတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာလည္း အခ်ိန္ကာလရဲ ႔တိုက္စားဝါးမ်ိဳမႈ႔ေၾကာင္႔ အလြန္နည္းပါးကုန္ျပီ။
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတိုင္း လူမိ်ဳးတိုင္း ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသမွာပဲ ေရာက္ေနေန ရွိေနေန ကိုယ္႔အမ်ိိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ ရိုးရာ အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းတတ္ဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္။
ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာ က်င္းပျပဳလုပ္တဲ႔ ေက်ာင္းကပြဲေတြ၊ ပေဒသာကပြဲေတြ၊ ရန္ပံုေငြပြဲေတြ၊ ဘယ္ပြဲပဲလုပ္လုပ္ ျမန္မာ႔မဟာဂီတ သီခ်င္းၾကီးတစ္ပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စ ထည္႔သြင္းေဖ်ာ္ေျဖျခင္းျဖင္႔ ရိုးရာအေမြကို ထိန္းသိမ္းေစာင္႔ေရွာက္သင္႔လွပါေတာ႔သည္။

၁၇-၈-၁၁။

No comments:

Post a Comment