Tuesday, August 16, 2011

ခ်စ္ေသြးသက္ေသ

ႏွစ္ေယာက္စလံုးကိုလဲခ်စ္တယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကလဲခ်စ္တယ္။ က်ေနာ္ဘယ္လိုေရြးခ်ယ္ရမလဲ။
**********
ရိုစ္႔က က်ေနာ္႔လက္ကို တင္းက်စ္ေနေအာင္ဆုတ္ထားလိုက္သည္။ သူမႏႈတ္ဖ်ားမွ တစံုတရာေျပာဖို႔ အားယူေနပံုရသည္။ ျပီးေတာ႔ သူမမ်က္ဝန္းေတြဆီမွ ျပိဳက်ဆဲဆဲ မ်က္ရည္စမ်ားကရီးေလးခိုေန၏။
က်ေနာ္ ရိုစ္႔ ႏွာဖူးထိပ္ကေလးကို ညင္သာစြာ နမ္းရွိဳက္ေပးမိသည္။

“စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ပါနဲ႔ကြာ။ ကိုယ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔…”
ရိုစ္႔က က်ေနာ္႔ ပါးစပ္ကို သူ႔လက္ေခ်ာင္းမ်ားနဲ႔ ပိတ္လိုက္ျပီး ဆက္မေျပာပါနဲ႔ ဆိုတဲ႔ပံုစံနဲ႔ ေခါင္းခါျပလိုက္သည္။ ျပီးေတာ႔ က်ေနာ္႔ရင္ခြင္ထဲခစားတိုးဝင္လာခဲ႔သည္။
                                                **********
ဒီမနက္ခင္းရဲ ႔ အလွအပေတြထဲမွာ က်ေနာ္ပထမဆံုးေတြ႕လိုက္ရတာကေတာ႔ ရိုစ္႔ရဲ ႔အလွပါပဲ။
သူမက က်ေနာ္႔အတြက္ breakfast ေကာ္ဖီ၊ေပါင္မုန္႕မီးကင္နဲ႔ ၾကက္ဥေၾကာ္ ျပင္ဆင္ေပးထားသည္။ ျပီးေတာ႔ က်ေနာ္ၾကိဳက္တတ္တဲ႔ ေဂ်လိုရဲ ႔ on the floor သီခ်င္းကို ေဘ႔စ္သံခပ္ပါးပါးေလးနဲ႔ ဖြင္႔ေပးထား၏။
က်ေနာ႔္ေဘးမွာ မတ္တပ္ရပ္ရင္း ေပါင္မုန္႔ေထာပတ္သုတ္လုပ္ေပးေနတဲ႔ သူမကို တစ္ကိုယ္လံုးပါေအာင္ သိမ္းက်ံဳးဖတ္ပစ္လိုက္မိသည္။

“ရိုစ္႔ မင္းအရမ္းခ်စ္ဖို႔ေကာင္းတယ္။ ဘာေၾကာင္႔ငါ႔အေပၚဒီေလာက္ေကာင္းရတာလဲ။ ငါမင္းအေပၚမွာ မတရားသလို ခံစားမိတယ္။”
“ရွင္႔လိုလူကို ခ်စ္မိတဲ႔ က်မမွာပဲအျပစ္ရွိတာပါ။ က်မေလ…ရွင္႔ကို သိပ္ခ်စ္တယ္။ ရွင္ ဘယ္သူနဲ႔ပဲေနေန…က်မကိုရွင္သတိတရရွိေနေပးမယ္ဆိုရင္ပဲ က်မေက်နပ္ပါတယ္။”

အဲ႔ဒီေန႔က က်ေနာ္နဲ႔ရိုစ္႔ တစ္ေနကုန္ တုိက္ခန္းထဲမွာပဲေနျဖစ္ၾကတယ္။ ရိုစ္႔ ခ်က္ျပဳတ္ေကြ်းတဲ႔ အစားအစာေတြစား၊ ႏွစ္ေယာက္သား သီခ်င္းေတြနားေထာင္ရင္း အခ်စ္ကမၻာထဲ သာယာျငိမ္႔ေျငာင္းစြာျဖတ္သန္းခဲ႔ၾကတယ္။
ညေနေစာင္းေလာက္မွပဲ က်ေနာ္ သူမတိုက္ခန္းကေနျပန္ခဲ႔ျဖစ္သည္။ ရိုစ့္ကေတာ႔ မ်က္ႏွာငယ္ေလးႏွင္႔ က်ေနာ္႔ အေနာက္မွာက်န္ရစ္ခဲ႔သည္။
ေနရစ္ခဲ႔ေတာ႔ ရိုစ္႔ေရ…ဘယ္ေတာ႔ေလာက္မ်ားမွ မင္းဆီတစ္ေခါက္ျပန္ေရာက္လာမလဲ ငါကိုယ္တိုင္ မခန္႔မွန္းႏိုင္ေသးဘူးေလ။

                                                **********
က်ေနာ္ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ႔ ဟယ္လင္တို႔သားအမိေရာက္ေနၾကသည္။ ဟယ္လင္က က်ေနာ္႔ျမင္တယ္ဆိုရင္ပဲ အေျပးေလးအိမ္ေပါက္ဘက္ထြက္လာေတာ႔သည္။

“ကိုကို…ညက ဟယ္လင္ဖုန္းေတြဆက္တိုက္ေခၚေနတာ…ကိုကို ဘယ္ေတြသြားေနတာလဲဟင္။ အိမ္လဲျပန္မအိပ္ဘူးဆို”
ဟယ္လင္က က်ေနာ္႔ထက္ ၈ႏွစ္ငယ္သည္။ ငယ္ငယ္ထဲက ဟယ္လင္တို႔မိသားစုနဲ႔ က်ေနာ္တို႔မိသားစုဟာ ႏွစ္အိမ္႔တစ္အိမ္ ေနေနခဲ႔ၾကတာပါ။ က်ေနာ္႔အေပၚ အျမဲ ကေလးေလးလိုႏြဲ႕ဆိုးဆိုးတတ္တဲ႔ ဟယ္လင္ကို က်ေနာ္ ညီမေလးတစ္ေယာက္လို ခ်စ္ပါသည္။ ဒါေပမယ္႔ မနက္ျဖန္မွာ လက္ထပ္ရေတာ႔မယ္႔ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ ဘဝလက္တြဲေဖာ္အျဖစ္နဲ႔ေတာ႔ ဘယ္လိုမွ ခံစားၾကည္႔လို႔မရျဖစ္ေနမိသည္။ သို႕ေသာ္ အလြန္ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းတဲ႔ ဟယ္လင္႔လို ေကာင္မေလးကို က်ေနာ္ခ်စ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ႔ ဝန္ခံပါသည္။
                                                **********
ခန္းမအျပည္႔ဧည္႔ပရိသတ္ေတြၾကားမွာ က်ေနာ္ဟာ မိန္းမလွေလးဟယ္လင္႔ရဲ ႔ သတို႔သားအျဖစ္ ရွိေနခဲ႔ရတာ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသလိုလိုပင္။ ျပီးေတာ႔ က်ေနာ္႔ ေဘာ္ဒါေတြဆီက မင္းသိပ္ကံေကာင္းတဲ႔ေကာင္ပဲလို႕ေျပာလာျပန္ေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ဂုဏ္ေတာင္ယူမိသည္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ က်ေနာ္နဲ႔ ဟယ္လင္ အၾကင္လင္မယားေတြျဖစ္ခဲ႔ၾကပါျပီ။

က်ေနာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ မဂႍလာဦးညဟာ ကမၻာေပၚမွာ ရင္ခံုသံအမဲ႔ဆံုးညပါ။ က်ေနာ္ကလက္ဖြဲ႔ရလာတဲ႔ ဝိုင္တစ္ပုလင္းကိုေဖာက္ျပီး ႏွစ္ေယာက္သား အခ်စ္နယ္ေျမသစ္ကို လမ္းစေလွ်ာက္ဖို႕ ျပင္ဆင္ေပမယ္႔ ဟယ္လင္ကေတာ႔ သူ႔အေမနဲ႔အေဖကို လြမ္းလို႔တစ္ညလံုး ငိုေနခဲ႔သည္။
က်ေနာ္႔ မဂ္လာဦးညသည္ အဲ႔သေလာက္ထူးဆန္း၏။ က်ေနာ္ သူမကို ေခ်ာ႔ပါေသးသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ဟယ္လင္က က်ေနာ္႔ကို ႏြဲ႔ဆိုးဆိုးေတာ႕သည္။ အငိုတိတ္ေစခ်င္ရင္ ရုပ္ရွင္လိုက္ျပရမယ္တဲ႔။ က်ေနာ္က ဒီေန႔ဟာ ကိုယ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ ႔ မဂႍလာဦးညေလ…အဲလိုအျပင္မထြက္ေကာင္းဘူး။ အိမ္ထဲမွာပဲ ေနရမွာလို႔ေျပာေပမယ္႔ ဟယ္လင္ေလးက ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ျငိွဳးပါလို႔ အငိုမတိတ္မယ္႔အျပင္ ပိုလို႔ပင္ဆိုးလာပါေတာ႔သည္။ ေခါင္းအံုးေတြလႊင္႔ပစ္၊ေစာင္ေတြလႊင္႔ပစ္လုပ္လာပါေတာ႔သည္။ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္နဲ႔ဟယ္လင္တို႕ရဲ ႔မဂႍလာဦးညဟာ 3D ရုပ္ရွင္ရံုထဲမွာ ကုန္ဆံုးသြားရေတာ႔သည္။
                                                **********
မနက္ခင္းမွာေတာ႔ က်ေနာ္႔အသစ္စက္စက္ဇနီးေလး ဟယ္လင္က အိပ္ယာေပၚမွာပဲရွိေနေသးသည္။ ေနအေတာ္ျမင္႔လာတဲ႔အထိ မထႏိုင္ေသးပဲ အိပ္ပုတ္ၾကီးေနဆဲ။
က်ေနာ္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို လြမ္းလိုက္မိသည္။ ထိုအခိုက္မွာပဲ က်ေနာ္႔လက္ေတြက ရိုစ္႔ဆီဖုန္းဆက္ဖို႔လႈပ္ရွားသြားေတာ႔၏။

“ရိုစ္႔လား”
“ရွင္ က်မဆီဖုန္းဆက္တယ္လား။ ညကအိပ္မေပ်ာ္ခဲ႔ဘူးထင္တယ္”
“မင္း Breakfast စားျပီးျပိီလား ရိုစ္႔”
“က်မထင္တာ မမွားဘူးဆိုရင္ ရွင္႔ဟန္နီေလး အိပ္ယာမထေသးဘူးထင္တယ္…ဟုတ္တယ္မလား။”
“တကယ္ေတာ႔ ဒီလိုအခ်ိန္မွာ ငါ မင္းဆီဖုန္းမေခၚသင္႕ဘူး”
က်ေနာ္နဲ႔ရိုစ္႔ ဖုန္းေျပာေနၾကတုန္း ဟယ္လင္ႏိုးလာသည္။ က်ေနာ္ ရိုစ္႔ဖုန္းကို ခ်က္ခ်င္းခ်လိုက္မိသည္။

“ကိုကို…ေဟာလစ္ပူပူေလးေဖ်ာ္ေပးပါလားဟင္…ဟယ္လင္ေသာက္ခ်င္လို႕”
“ေဟာဗ်ာ…အိမ္ရွင္မက မနက္ေစာေစာထျပီး ကိုယ္႔ေယာက်ႍားအတြက္ျပင္ေပးမယ္ေတာ႔မရွိဘူး။ သူကေတာင္ျပန္ခိုင္းေနေသးတယ္ကြာ။”
“ဟာ..ကိုကိုကလဲ..ဟယ္လင္ကို မခ်စ္ဘူးလားေျပာ..ဒါေလးလုပ္ေပးရတာကို ျငိဳျငင္တာလား”
“ကဲပါ မယ္မင္းၾကီးမရယ္…ထပါ ထပါ…က်ေနာ္မ်ိဳးၾကီးေဖ်ာ္ေပးပါ႔မယ္”
“ေဟး..ဒါမွ တို႕ကိုကိုကြ။”

ေျပာေျပာဆိုဆိုျဖင္႔ ကုတင္ေပၚမွေျပးဆင္းလာျပီး က်ေနာ္႔ပါးျပင္ေပၚ အနမ္းတစ္ပြင္႔ လက္ေဆာင္ခ်ီးျမွင္႔ေပးခဲ႔သည္။
ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္ေလးနဲ႔ ေန႔သစ္အစကိုဖြင္႔ေပးတဲ႔အတြက္ သူမကိုေက်းဇူးတင္ရမလိုပင္။
က်ေနာ္ကေတာ႔ ကေလးတစ္ေယာက္ကို ယူမိတဲ႔အတြက္ လင္နဲ႔မတူ မေအနဲ႔တူေနပါေတာ႔သည္။
အစစ အရာရာ ကၾကီးမွအ အကုန္လိုက္ေျပာရသည္။ လိုက္လုပ္ေပးရသည္။ ဒါေပမယ္႔ က်ေနာ္ မျငိဳျငင္ရက္ေပ။ ဘာေၾကာင္႔လဲမသိ။ တစ္ခုေတာ႔ရွိမည္။ ငယ္ငယ္ထဲကေနလာတဲ႕သံေယာဇဥ္ေၾကာင္႔ေလာ။ အခ်စ္ေၾကာင္႕ေလာ။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ က်ေနာ္ ဟယ္လင္႕ကိုခ်စ္သည္။
                                                **********
အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေက်ာ္လြန္ျပီးခဲ႔ေလျပီ။ ဟယ္လင္နဲ႔က်ေနာ္ ယူခဲ႔တာပင္ ၆လရွိခဲ႔ပါျပီ။ ဘဝဟာခ်ိဳမလိုနဲ႔ ခါးတတ္၏။ တခါတရံ လြယ္မလိုနဲ႔ ခက္တတ္၏။
အဲဒီေန႔မနက္က ဟယ္လင္မူးလဲလို႔ က်ေနာ္ ဟယ္လင္႔ကိုေဆးခန္းေခၚသြားျပရသည္။ ဆရာဝန္စမ္းသပ္ျပီးခ်ိန္မွာေတာ႔ ဟယ္လင္႔မွာကိုယ္ဝန္ရွိေနျပီဆိုတာသိခဲ႔ရသည္။ က်ေနာ္ ဟယ္လင္႔လက္ကေလးမ်ားကို ဆုတ္ကိုင္ရင္း တုိးတိုးေလးေျပာျပလိုက္သည္။

“ဟယ္လင္႔ဗိုက္ထဲမွာ ကိုယ္႔ရင္ေသြးေလးရွိေနျပီကြ”
အရမ္းေပ်ာ္ရႊင္သြားတဲ႔ ဟယ္လင္႔မ်က္ႏွာေလးကို ၾကည္႔ျပီး က်ေနာ္ပီတိျဖစ္ရသည္။
“ဟယ္လင္ ခဏေနာ္…ကိုယ္ခ်က္ခ်င္းျပန္လာမယ္”
က်ေနာ္ ဟယ္လင္႕အတြက္ ပန္းစည္းလက္ေဆာင္ေပးဖို႔ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေဆးခန္းအျပင္က စတိုးဆိုင္ဆီသြားဖို႔ ေျပးထြက္လိုက္သည္။ မေမွ်ာ္လင္႔ပဲ တစ္စံုတစ္ေယာက္နဲ႔ ဝင္တိုက္လိုက္မိသည္။
“အို..အို..ကိုယ္ဝန္သည္ေတာင္မျမင္ဘူးလားရွင္”
နပ္စ္မရဲ ႔အသံေၾကာင္႔ က်ေနာ္တိုက္လိုက္မိတဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးကို ေတာင္းပန္ဖို႕ၾကည္႔လိုက္မိသည္။
“ဟင္..ရိုစ္႔”
က်ေနာ္႔မ်က္လံုးေတြေတာ္ေတာ္ျပဴးသြားသည္။ ဗိုက္ၾကီးသည္ျဖစ္ေနတဲ႔ရုိစ္႔ကို ျမင္လိုက္ရ၍ အရမ္းလဲအံေၾသာသြားသည္။
“မင္း အိမ္ေထာင္က်သြားတာ ငါေတာင္မသိလိုက္ပါလား။”
က်ေနာ္က သူမကိုအဲ႕လိုေမးလိုက္ေတာ႕ သူမက ျပံဳးရွာသည္။ ျပီးေတာ႔
“ရွင္႔ ဟန္နီေလးေရာ…ေနေကာင္းရဲ ႔လား”ဟုတည္ျငိမ္စြာပဲျပန္ေမးသည္။ က်ေနာ္က ဟယ္လင္႔မူးလဲတဲ႔အေၾကာင္း အခု ကိုယ္ဝန္ရွိေနျပီဆိုတာသိရတဲ႔အေၾကာင္းေတြ သူမကို ရွင္းျပလိုက္သည္။
သူမက ျပံဳးေနရံုမွအပ ဘာမွျပန္မေမးေတာ႔ေပ။ သူ မေမးေတာ႔ေပမယ္႔ က်ေနာ္ကေတာ႔ ေမးခ်င္ေနမိသည္။
“ရိုစ္႔ မင္းေယာက်ႍားေရာ..ဗိုက္ကေရာ ဘယ္ႏွစ္လလဲ”
က်ေနာ္ေမးေနတုန္း ဟယ္လင္႔အခန္းထဲမွနပ္စ္မရဲ ႔အသံၾကားလိုက္မိသည္။
“မငိုပါနဲ႔ သမီးရယ္ ခဏေနျပန္လာေတာ႔မွာပါ”
က်ေနာ္သေဘာေပါက္လိုက္သည္။ က်ေနာ္ ခဏဆိုျပီးထြက္သြားတာ ျပန္မလာေသး၍ ဟယ္လင္ငိုေနျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ဟယ္လင္ရွိရာအခန္းထဲျပန္ဝင္သြားလိုက္သည္။
“ကိုကို…ဘယ္သြားေနတာလဲ..ခဏဆိုျပီးၾကာလိုက္တာ”
“ဟယ္လင္ေလးအတြက္ ပန္းစည္းသြားဝယ္မလို႔ေလ အဲ႔ဒါ အျပင္မွာ ဗိုက္ၾကီးသည္တစ္ေယာက္နဲ႔ တိုက္မိလို႔ ေတာင္းပန္ေနတာ”
“ေၾသာ္ ကိုကိုရယ္ ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ…သနားပါတယ္…သူ႔ခဗ်ာ မေပါ႔မပါးၾကီးနဲ႔ဥစၥာ။ ကိုကိုက ဒါေတာင္မျမင္ဘူးလား။”
“အင္း ကိုကိုလဲ ေလာေလာ ေလာေလာနဲ႔ ေျပးထြက္လိုက္ရင္းတိုက္မိတာပါ။ ဟယ္လင္ သက္သာလားဟင္။ သက္သာတယ္ဆိုရင္ ကိုယ္တို႕ျပန္ၾကတာေပါ႔”
က်ေနာ္ ဟယ္လင္႕ကိုျပန္ဖို႔ေျပာျပီးေတာ႔ သတိရတာနဲ႔ အေျပးေလးအျပင္ ျပန္ထြက္ၾကည္႔ကာ ရိုစ္႕ကိုရွာမိသည္။ အရိပ္အေယာင္ပင္မေတြ႔ေတာ႔ေပ။ ဒါနဲ႔ ခုဏက ေအာ္တဲ႔ နပ္စ္မေလးကိုသြားေမးၾကည္႔ျဖစ္သည္။
“ခုဏက က်ေနာ္တိုက္လိုက္မိတဲ႔ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီး…”
“ေၾသာ္..ရိုစ္႔ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ျပန္သြားျပီရွင္႔။”
“သူ႕အမ်ိဳးသားေရာ လိုက္လာေသးလားဗ်။”
“ဟင္႕အင္း..ရိုစ္႔က သတၱိအရမ္းရွိတဲ႔မိန္းမေလ။ အခုကိုယ္ဝန္က သူ႕ခ်စ္သူနဲ႔ရတာ။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔ခ်စ္သူက တျခားအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ယူသြားတယ္။ သူကေတာ႔ ဒီကေလးကို ေမြးမယ္တဲ႔။ အခုေတာင္၆လရွိေနျပီ။ ျပီးေတာ႔ ကေလးက ေယာက်ႍားေလးရွင္႔။ က်မတို႔ကိုေျပာတယ္ သူ႔သားေလးကို သူအရမ္းခ်စ္တဲ႔ သူ႔ခ်စ္သူနာမည္ပဲေပးမယ္တဲ႔။”

“သူခ်စ္သူနာမည္က ဘယ္လိုေခၚလဲ”
က်ေနာ္႔ႏႈတ္မွ ရုတ္တရက္ထြက္သြားသည္႔ေမးခြန္း။

“အင္း…ရိုစ္႔ တစ္ခါေျပာေတာ႔ေျပာဘူးတယ္..ဘာလဲ..ေဝဆိုလားပဲ။”
“ေဝ…ဟုတ္လား”
“အင္း…ဟုတ္တယ္..ဟုတ္တယ္”
နပ္စ္မရဲ ႔ စကားအဆံုးမွာ က်ေနာ္႔ အသက္ရွဴသံမ်ား ၾကိမ္ႏႈန္းမမွန္ေတာ႔ေပ။ ႏွလံုးခုန္လိုက္တိုင္းပင္ တစ္ဆစ္ဆစ္ျဖင္႔နစ္ကနဲ႔ နာက်င္လာသလိုခံစားမိသည္။
တကယ္သာ..ရိုစ္႔ဗိုက္ထဲက ကေလးသည္သူမရဲ႕ ခ်စ္သူ ေဝ႔ရဲ ႔ ေသြးအစစ္ျဖစ္ပါက။ေတြးေနမိဆဲ။

မစၥတာေဝ…ရွင္႔ဇနီးဟယ္လင္႔အတြက္ ေဆးဝယ္ဖို႕ ေကာင္တာ၃မွာတန္းစီထားလိုက္ေနာ္။


၂၂.၄.၂၀၁၁
(၂း၅၇)




No comments:

Post a Comment